Posisjoneringsstrategi

Hopp til hovedinnhold

Informasjon:
God profil på nettet er et godt startpunkt, men å få eksponering mot kunder av web, video, presentasjoner, FB postinger, Twitter meldinger og mye annet krever mer.
Vi ønsker å bruke de mulighetene ulike medier og portaler gir til eksponering, men de krever ressurser i form av kompetanse i bruk og noen krever betaling. 

 

Mål:

Få en strategi og metode for å sikre en god posisjon og bli synlige på populære søkersteder for våre målgrupper.  Vi ønsker å være tilstede der hvor kundene er med relevant informasjon eller delta i dialog.
Få en strategi og oversikt over hvilke søkemotorer og steder som er relevante å bruke.
Få en oppskrift på hvordan man kan utnytte mulighetene.
 

Oppgaver

A. Gjøre en evaluering av aktuelle mulighetene som finnes (eks Google, Adwords, YouTube, forum, bloggsteder etc)
B. Lage en plan på hvordan muligheter skal utnyttes og hvilke ressurser som kreves.
C. Demonstrere anbefalinger i praksis og måle effektene av tiltakene før/etter.

Oppdragsgiver

Oppgaveforslag

Type: Fra virksomhet
Publisert:2018-08-09
Status:Ledig
Grad: Ingen

Fagområder

Emnekoder

Kontaktinformasjon Logg inn for å se forslagets kontaktperson