Vinnerne av oktoberkampanjen ønsker mer samarbeid mellom UiA og arbeidslivet.

Av alle studentene som logget på Kompetansetorget i løpet av oktober og dermed ble med i trekningen av tre minihøyttalere, var det disse tre som ble trukket ut som vinnere.

Tilfeldigvis studerer alle vinnerne fag innen økonomi. Karen Elisabeth Koller studerer Matematikk og Økonomi på førsteåret, Sigurd Stykket går sisteåret på mastergraden i Industriell økonomi og Emilie Christoffersen er andreårsstudent på en mastergrad i Økonomi og administrasjon. Alle skal i løpet av studiene sine skrive bachelor- eller masteroppgaver.

- Jeg skal skrive en oppgave i samarbeid med Post- og teletilsynet (PT) til våren, og har allerede hatt møte med dem. Det var når jeg så at PT var aktive på Kompetansetorget, at jeg registrerte meg. Jeg tror jeg har vært veldig heldig som får samarbeide med dem, sier Sigurd Stykket.

Han kommer fra Notodden, har blitt 23 år og er engasjert som IT-koordinator i studentforeningen Indøk Sør.

- Når en ikke har et stort nettverk i regionen, så er det veldig fint at det finnes en møteplass som Kompetansetorget som gir muligheter for å komme i kontakt, sier han.

- Motiverende og relevant

Emilie Christoffersen (20) er også en engasjert student. Hun sitter i styret for Mercurius.

- Jeg har tenkt lenge på hva jeg skal skrive bachelor- og masteroppgave om - faktisk helt siden videregående. Det er jo veldig viktig å velge noe interessant, sier andreårsstudenten.

- Jeg ønsker veldig å kunne skrive oppgavene i samarbeid med en virksomhet, fordi jeg tror det er veldig motiverende og relevant. I tillegg kan man jo også få kontakter som man kanskje kan bruke til å få jobb senere.

Christoffersen ble ekstra glad for premien, da hun har hatt en Music Angel høyttaler før, som ble ødelagt.

Ser frem mot bacheloroppgavesamarbeid

Karen Elisabeth Koller fant Kompetansetorget gjennom lenke på UiA.no.

- Jeg var interessert i å se hvilke muligheter som finnes for oppgaver og jobb. Det er veldig relevant med et nettsted som Kompetansetorget hvor man kan få oversikt over sommerjobber og internships, sier 20-åringen som akkurat har startet studietilværelsen ved UiA.

- Jeg liker godt å studere i Kristiansand, og jeg tror det vil være veldig motiverende å samarbeide med en sørlandsk virksomhet om bacheloroppgaven min, sier Koller.