Gå til hovedinnhold

Automatisering av PC-bestillingsprosessen i ServiceNow

Hopp til hovedinnhold

Automatisering av PC-bestillingsprosessen i ServiceNow

Prosjektet vårt ved Å Energi fokuserte på å automatisere PC-bestillingsprosessen i ServiceNow-plattformen. Å Energi, et av Norges største kraftkonsern, ønsket å effektivisere denne prosessen for å redusere behandlingstiden, øke brukertilfredsheten, og forbedre sporbarheten.

Ved å anvende Scrum som arbeidsmetodikk, gjennomførte vi utviklingen i flere sprinter. Disse sprintene inkluderte aktiviteter som design, prototyping, og testing. Teknologivalgene inkluderte ServiceNow plattformen for prototyping og implementering, Trello for prosjektstyring, Lucidchart for diagrammer, og Canva for visuell design.

Gjennom analysefasen, basert på Design Thinking-prinsipper, identifiserte vi brukerbehov og utfordringer, og utviklet løsninger som møtte disse kravene. Testing og tilbakemeldinger fra Å Energi sikret at løsningen var godt tilpasset deres behov.

Prosjektet ble avsluttet med en omfattende overlevering, inkludert dokumentasjon av alle aspekter ved løsningen. Vi sørget for at Å Energi fikk nødvendig opplæring og støtte for å vedlikeholde og videreutvikle systemet.

Resultatet av prosjektet var en automatisert og brukervennlig arbeidsflyt for PC-bestillinger, som betydelig forbedret effektiviteten og tilfredsheten blant ansatte. Prosjektet demonstrerte hvordan teoretisk kunnskap og moderne utviklingsmetoder kan omsettes til praktiske, verdiøkende løsninger i en bedriftskontekst.

Fullført oppgave

Publisert:2024-05-18
Grad: Bachelor
Studium: IT og Informasjonssystemer
Leverings­tidspunkt: 2024 - Vår
Samarbeid: Å Energi

Fagområder

Fakultet

Emnekoder

Deltakere

  • Madyan Alkarmo
  • Shah Madadi
  • Khalel Abdul Salam Alsamael
  • Ahmet Bahri Ünal