Gå til hovedinnhold

Bacheloroppgave - Markedsføringsstrategi for Hove Drift AS

Hopp til hovedinnhold

Bacheloroppgave - Markedsføringsstrategi for Hove Drift AS

Bacheloroppgaven tar for seg hvordan Hove Drift AS kan bruke en Nasjonalparkstatus i sin markedsføringsstrategi, for å tiltrekke seg flere turister. 

Det ble gjennomført intervju med relevante personer i andre nasjonalparker rundt om i landet, samt gjennomgang og analyse av tidligere forskning rundt temaet.

Av funnene var blant annet at de undersøkte nasjonalparkene hadde opplevd en økning i besøkstall etter at stedet fikk nasjonalparkstatus. Når det gjaldt bruken av nasjonalparkstatusen i markedsføringen, fant vi flere likhetstrekk fra de ulike undersøkelsene, særlig i segmenteringen. Våre hovedfunn fra de ulike undersøkelsene viser at den typiske forbrukeren av denne formen for naturbaserte turismeaktiviteter var høyt utdannede menn og kvinner i alderen 35-55. Disse menneskene hadde en interesse for natur og friluftsliv, og ble ofte motivert ut i fra et ønske om å lære noe nytt ute i naturen.

Fullført oppgave

Publisert:2016-02-25
Grad: Bachelor
Studium: Opplevelsesbasert Reiseliv
Leverings­tidspunkt: 2014 - Vår
Samarbeid: Hove Drift AS

Fagområder

Fakultet

Emnekoder

Ingen emnekode

Deltakere

  • Karoline Ringstad
  • Susanne Danielsen Seljåsen