E-hub Agder - Utvikling av webapplikasjon for e-handelsbedrifter

E-hub Agder - Utvikling av webapplikasjon for e-handelsbedrifter

Dette prosjektet er gjennomført i samarbeid med Business Region Kristiansand & Digi Agder.

I løpet av våren 2024 har gruppen jobbet med å utvikle en webapplikasjon for å promotere E-hub-prosjektet, et prosjekt fra Business Region Kristiansand. Prosjektet startet med en forberedelsesfase og undersøkelsesfase hvor behovene for produktet ble fastsatt. Behovene inkluderte promotering av de ulike involverte netthandelsbedriftene og prosjektets formål, mulighet for å sende søknader om å ta del i en hub, og mulighet for innlogging og å kunne se søknader.

Undersøkelsen la grunnlag for en analyse hvor resultatene ble kodet og det ble utviklet brukerhistorier, Moscow og en systemdefinisjon. Videre ble resultatene brukt for å definere designprinsipper og utvikle et design og en prototype. Prototypen ble jevnlig testet via brukertester og ekspertevaluering i prosjektgjennomføringen og endringer ble gjort kontinuerlig. Samtidig ble produktet utviklet ved hjelp av React, ASP.NET og MariaDB. Dette ble også kontinuerlig testet gjennom brukertester, funksjonalitetstester og tilgjenglighetstester.

Prosjektet resulterte i en webapplikasjon som overholdt funksjonalitet- og kvalitetskrav satt av både oppdragsgiver og gruppen selv. Resultatet ble et nettsted som inneholder en forside med informasjon om E-hubs prosjektet og hva de tilbyr, en side om hvordan og hvem som startet prosjektet, en side som promoterer hver av de involverte hubbene og deres tilbud, en søknadsside og ulike administrasjonssider. Det ble også lagt til rette for at produktet kunne utvikles videre av oppdragsgiver, andre studentgrupper eller utviklere.

Publisert:2024-05-16
Studium: IT og informasjonssystemer