Effektivisering av brukerstøtte for Felles studentsystem ved bruk av kunstig intelligens

Denne rapporten dokumenterer et konseptutprøvingsprosjekt utført i samarbeid med UiA. Målet med prosjektet er å basere kunstig intelligens på egne data til å besvare saker automatisk, eller som en assistent. Analysen av Felles studentsystem viste behovet for bedre brukerstøtte grunnet et utdatert brukergrensesnitt som førte til brukervansker og feil. Prosjektet ble derfor rettet mot å redusere ventetiden og antall henvendelser til FS-Hjelp. Etter gjennomføring av prosjektet har gruppen fått verdifullt læringsutbytte og erfaring innen prosjektstyring og systemutvikling.

Publisert:2024-05-16
Studium: IT og informasjonssystemer