Praksis hos Advania - Hvordan selge sikkerhetstjenester på nett?

Praksis hos Advania - Hvordan selge sikkerhetstjenester på nett?

Oppgaven gikk ut på å kartlegge hvordan Advania kan benytte AWS (Amazon Web Services) til å selge ulike sikkerhetstjenester på nett.

Advania ønsket å benytte AWS Marketplace, en portal hvor bedrifter kan tilby ulike tjenester innenfor AWS, inkludert infrastruktursalg og sikkerhetstjenester.

Ved avslutningen av oppgaven ønsket Advania dokumentasjon. Denne dokumentasjonen skulle inneholde instruksjoner og en mal for hvordan Advania kan konfigurere og bruke AWS/AWS Marketplace for å selge sikkerhetstjenester på nett.

Dokumentasjonen inkluderte blant annet:

• Infrastrukturen som var nødvendig for Advania
  • Typene sikkerhetstjenester de kunne tilby (lisenser, sikkerhetsinfrastruktur, konsulenttjenester)
  • Interesserte kundegrupper for å kjøpe sikkerhetstjenester på nett
  • Markedsføringsstrategier for å nå disse kundene
  • Automatiseringsmuligheter (fra kundebestilling til levering av tjenesten)
  • Eventuelle sertifiseringer som var relevante for medarbeidere for effektivt arbeid med dette.

I sum gikk oppgaven ut på å grundig utforske AWS og AWS Marketplace for deretter å utvikle dokumentasjon for hvordan dette kunne utnyttes til Advanias fordel.

Publisert:2023-11-13
Studium: IT og informasjonssystemer