Salgs Applikasjon til Mivai, GoMobile AS

Salgs Applikasjon til Mivai, GoMobile AS

Hensikten med dette prosjektet er å utvikle en salgssstøtteapplikasjon for GoMobiles app, Mivai. Dette salgsverktøyet skal benyttes av selgere og ansatte ved bedriften. De skal kunne velge ut hvilke grafer og diagrammer de vil benytte til å vise relevant statistikk og data til ansatte innad i bedriften eller til potensielle-og eksisterende kunder.

Prosjektets omfang går over vårsemesteret 2018, fra 9. Januar til og med 30 Mai. Rapporten omhandler prosessene fra å lage kravspesifikasjonen, utforme design og implementasjonen av produktet. Den beskriver også hvilke teknologier vi har brukt og hvorfor disse har blitt valgt. Metodologien som ble benyttet er Scrum. Kravspesifikasjonen til prosjektet har vært under kontinuerlig forandring og prosjektet har derfor krevd at vi er agile. Scrum har vært et viktig verktøy for kvalitetssikring i prosjektet fordi Scrum har tillatt oss å gjøre endringer underveis for å svare på forandringer som har oppstått.

Underveis i prosjektets livssyklus har vi støtt på mange utfordringer, og håndteringen av disse utfordringene har vært lærerike. Ved dette prosjektet har vi også fått muligheten til å bli bedre kjent med næringslivet, og hvordan det er å jobbe som utvikler i en bedrift. Prosjektet har vært omfattende, spennende og utfordrende. Det vi har oppnådd i løpet av semesteret er både vi og oppdragsgiver svært fornøyd med og prosjektet blir tatt over av GoMobile når vi har levert vårt arbeid.

Publisert:2018-05-21
Studium: IT og Informasjonssystemer