Utvikling av web-applikasjon for bestilling av dagligvarer

Utvikling av web-applikasjon for bestilling av dagligvarer

Denne bacheloroppgaven har blitt skrevet av en gruppe på tre studenter i samarbeid med Spar Åsane. Dette samarbeidet begynte i November 2022 etter at gruppen tok kontakt med dem. Gruppen begynte deretter på prosjektet allerede i januar 2023. Målet med prosjektet var å lage en web-applikasjon der Spar Åsane sine private kunder kunne lage bestillinger som skulle overta den prosessen de allerede brukte som var å bruke email.

Gruppen brukte Scrum som prosjektstyringsmetodikk gjennom utviklingen av applikasjonen. Gruppen valgte Scrum fordi de hadde hatt god erfaring med det tidligere. En annen grunn til at det ble valgt var fordi Scrum gjør det lettere å jobbe agilt som tillater gruppen å kunne gå tilbake og fikse opp i ting. Dette ble gjort ved oppnå mål i korte perioder om gangen og kontinuerlig kommunikasjon med produkteier.

Gruppen har lært utrolig mye gjennom semesteret og fått lært hvordan det er å jobbe med en kunde i den virkelige verden. Gruppen fikk muligheten til å bruke mye av kunnskapen de har fått gjennom studiet i dette prosjektet. Gjennom prosjektet ble det gjort en del programmering som ga gruppen verdifull erfaring som vi kan ta med videre i karrierene deres.

Prosjektet krevde både Frontend og Backend utvikling der gruppen startet med en beskrivelse av systemet og etter å ha vært gjennom flere prosesser, endte de opp med en webapplikasjon som oppfyller de viktigste kravene til Spar Åsane.

Publisert:2023-05-23
Studium: IT og informasjonssystemer