Hanne Rebecca Nilsen (22) studerer bachelor i Multimedieteknologi og design, og i høst hadde hun praksis hos Media Service AS i Arendal.

Hanne Rebecca Nilsen bidrar til å lage reportasje om Anne Marie Almedal og hennes "The Light Shaddow Live Session". Den ferdige filmen kan du se her.

Hanne Rebecca ønsker å få mest mulig ut av studietiden, og valgte praksis for å skaffe seg mer erfaring fra bransjen.

– Gjennom praksisperioden blir jeg kjent med bedriften og folk i bransjen. Det er en fin mulighet til å utvikle meg selv, og det er spennende å få ansvar for egne oppgaver. Jeg får også muligheten til å være kreativ ved å komme med innspill til kollegaer og ved å ha egne prosjekter. I tillegg tror jeg det er veldig nyttig å ha på CV-en, og jeg får både referanser og prosjekter å vise til.

Filmet “Dyrepasserne” andre dag i praksis

Arbeidsoppgavene er varierte, og Hanne Rebecca bidrar med alt fra å sette opp TV-sendinger for TV-Agder og lage reportasjer og annonser. Allerede andre dag i praksis ble hun sendt til Dyreparken for å filme for Dyrepasserne -  en familievennlig dokumentarserie som sendes på TV2. Serien følger et knippe av Kristiansand Dyreparks mest sentrale dyrepassere

– Jeg ble virkelig bare kastet ut i det da jeg andre dagen ble sendt til Dyreparken. Det er utrolig lærerikt å bli utfordret til å hoppe inn i prosjekter på den måten. Bedriften er flink til å gi meg utfordringer på prosjekter og arbeidsoppgaver, som gjør at jeg har en høy læringskurve. Jeg trives veldig godt med det, og dagene i praksis er alltid ukens høydepunkt.

Anbefaler andre studenter å velge praksis

Hanne Rebecca har dette semesteret kombinert studier og deltidsjobber med praksis. Til tross for et hektisk semester, er det ikke en erfaring hun ville vært foruten.

– Jeg anbefaler alle som kan å velge praksis! Det er en fin mulighet til å utfordre seg selv, lære mye nytt og til å knytte nettverk. Det å ha praksis er også en unik mulighet til å finne ut av hva man trives med og ikke.

Tekst: Anne Espeland Berg