Gå til hovedinnhold
 
Kontor:
I3031 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Ketil Østrem is study program director for Sports Bachelor and teaches mainly on this program and on GLU physical education. He is also a supervisor at master's programs in both sports science and physical education. He has extensive teaching experience in many different ball games, with a main focus on how to succeed teaching ball games and ball activities in primary and secondary school. He also has extensive teaching experience in many different outdoor activities. Didactic perspectives in ball games, physical education and outdoor life are included in his central research interests at UiA (active member of the SEP-HEP research group).

Prosjekter

Member of SEP-HEP (Sport and Exercice Psychology: Health, Education, and Performance)

Vitenskapelige publikasjoner

  • Østrem, Ketil; Stenqvist, Thomas Birkedal (2024). Å ta gode og trygge beslutninger i friluftsliv. Kroppsøving i praksis: læreplanbegreper, klasseledelse og undervisningsmetode. ISBN: 9788215063744. Universitetsforlaget. 7. s 125 - 141.
  • Haugen, Tommy; Riesen, Jan Frederik; Østrem, Ketil; Høigaard, Rune; Erikstad, Martin Kjeøen (2020). The Relationship Between Motivational Climate and Personal Treatment Satisfaction Among Young Soccer Players in Norway: The Moderating Role of Supportive Coach-Behaviour. Sports. ISSN: 2075-4663. 8 (12). doi:10.3390/sports8120162.
  • Johansen, Bjørn Tore; Østrem, Ketil; Sæther, Stig Arve; Erikstad, Martin Kjeøen (2019). Relative age and perceptions of soccer specific skills among elite youth players in Norway. Current Issues in Sport Science. ISSN: 2414-6641. 4doi:10.15203/CISS_2019.006.
  • Lundhaug, Torbjørn; Østrem, Ketil (2019). Å planlegge for læring i friluftsliv. Friluftslivspedagogikk. ISBN: 978-8202575830. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 3. s 50 - 66.
  • Østrem, Ketil; Høigaard, Rune (2016). En retrospektiv studie av idrettsspesifikk aktivitet til 5 norske elite seriefotballspillere. Idrottsforum.org - Nordic Sport Studies Forum. ISSN: 1652-7224.
  • Gundersen, Dag Edvard; Østrem, Ketil (2007). Outdoor guidance -A Norwegian perspective. Friluftsliv Entwicklung, Bedeutung und Perspektive. Meyer & Meyer Sport. s 67 - 84.
  • Østrem, Ketil; Laxdal, Aron Gauti (2024). Bevegelsesaktiviteter i kroppsøving - en fagdidaktisk grunnbok. ISBN: 9788202802332. Cappelen Damm Akademisk. s 233.
  • Østrem, Ketil (2021). Nærmiljøfriluftsliv i skolen. ISBN: 9788202675813. Cappelen Damm Akademisk. s 304.
  • Horgen, André; Fasting, Merete Lund; Lundhaug, Torbjørn; Magnussen, Leif Inge; Østrem, Ketil (2016). Ute! Friluftsliv - pedagogiske, historiske og sosiologiske perspektiver. ISBN: 978-82-450-1755-7. Fagbokforlaget.
  • Østrem, Ketil (2024). Bevegelsesaktiviteter i kroppsøving.
  • Aasland, Erik; Laxdal, Aron Gauti; Johansen, Bjørn Tore; Østrem, Ketil; Nyberg, Gunn (2024). Hva fremstår som viktig kunnskap i kroppsøvingslærerutdanningen?.
  • Aasland, Erik; Laxdal, Aron Gauti; Johansen, Bjørn Tore; Østrem, Ketil; Nyberg, Gunn (2024). Teaching and assessment in Norwegian PETE: What appears to be important knowledge?.
  • Østrem, Ketil; Fossheim, Kjetil (2023). Læring og sikkerhet i og ved vann og sjø.
  • Østrem, Ketil (2022). Friluftsliv i skolens nærmiljø.

Sist endret: 28.07.2021 10:07