Gå til hovedinnhold
 
Kontor:
E2076 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Studies in Nordic languages, including Icelandic and Faroese. Ph.D. in dialect change. Interested in early language aquisition, aquisition of variation, early literacy and language disorders. Leader of the language policy committee at the University of Agder. 

Forskning

Child language acquisition, phonology, communication, language disorders, Nordic languages

Undervisning

Teach ceveral courses in language acquisition, linguistics, eastern Nordic linguistics and western Wordic linguistics (Icelandic and Faroese). 

Arbeidserfaring

University of Stavanger, Moscow State University, University of Bergen, University of Agder

Faglige interesser

Language acquisition, language disorders, language history, early education, literacy, sociolinguistics, dialectology

Prosjekter

Language acquistition in multilingual kondergardens

Utvalgte publikasjoner

Selås, M., & Helland, W. A. (2016). Pragmatic language impairment in children with Noonan syndrome. Clinical Linguistics & Phonetics30(11), 899-910.

Selås, M. og Helland Gujord, A.-K. (2017). Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget

Breivega, K. og Selås, M. (2018). Skriveboka. Oslo: Det norske Samlaget. 

Gujord, A. K. H., Neteland, R., & Selås, M. (2018). Framvekst av morfologi, syntaks og ordforråd i tidleg andrespråksutvikling–ein longitudinell kasusstudie. NOA-Norsk som andrespråk, (1-2).

Selås, M., & Neteland, R. (2019). Norwegian children's acquisition of the dialect feature r. RASK

Selås, M. (2020). Ordlæring i eit begynnarperspektiv. I: Ulland og Jensen (red.): Ord og begreper i klasserommet. Bergen: Fagbokforlaget. 

Selås, M. (2024) Language profiles in Noonan Syndrome – A multiple case study, Clinical Linguistics & Phonetics, DOI: 10.1080/02699206.2023.2298976

Vitenskapelige publikasjoner

  • Selås, Magnhild (2024). Language profiles in Noonan Syndrome–A multiple case study. Clinical Linguistics & Phonetics. ISSN: 0269-9206. doi:10.1080/02699206.2023.2298976.
  • Neteland, Randi; Selås, Magnhild; Gujord, Ann-Kristin Helland (2022). Kor e alle k-ar hen? Variasjon mellom k- og v- i spørjeord blant bergenske barnehagebarn. Bergen Language and Linguistics Studies (BeLLS). ISSN: 1892-2449. 12 (1). s 295 - 317. doi:10.15845/bells.v12i1.3518.
  • Selås, Magnhild (2021). A short description of some aspects of the traditional Valle dialect in Setesdal. Norsk språk i rom og tid. ISBN: 9788283900682. Novus Forlag. Artikkel 4. s 77 - 92.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi; Selås, Magnhild (2021). Successive Language Learning in Early Childhood: The Case of Question Formation. RASK: Internationalt tidsskrift for sprog og kommunikation. ISSN: 0909-8976. 53s 5 - 36.
  • Selås, Magnhild (2020). Å undersøke munnleg språkutvikling i skulealder. Master i norsk. Metodeboka 2. ISBN: 9788215035710. Universitetsforlaget. kapittel 10. s 198 - 215.
  • Selås, Magnhild; Neteland, Randi (2019). Norwegian children's acquisition of the dialect feature r. RASK: Internationalt tidsskrift for sprog og kommunikation. ISSN: 0909-8976. 49 (1). s 5 - 23.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi; Selås, Magnhild (2018). Framvekst av morfologi, syntaks og ordforråd i tidleg andrespråksutvikling - ein longitudinell kasusstudie. NOA - Norsk som andrespråk. ISSN: 0801-3284. 34 (1-2). s 93 - 127.
  • Selås, Magnhild; Helland, Wenche A (2016). Pragmatic language impairment in children with Noonan syndrome. Clinical Linguistics & Phonetics. ISSN: 0269-9206. 30 (11). s 899 - 910. doi:10.1080/02699206.2016.1188422.
  • Selås, Magnhild (2011). Nordisk språksosialisering i ei spennande framtid. Vestnordisk språkkontakt gjennom 1200 år. ISBN: 978-99918-65-36-2. Føroya Fródskaparfelag. artikkel. s 201 - 218.
  • Selås, Magnhild (2010). Små barn og konsonantgrupper : innlæring av #sC i eit vestnorsk materiale. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. ISSN: 0800-3076. 28 (1). s 77 - 90.
  • Selås, Magnhild (2007). Sørlandet - ein språkleg region?. Å sjå samfunnet gjennom språket. Heidersskrift til Helge Sandøy på 60-årsdagen 14.06.2007. Novus Forlag. s 189 - 197.
  • Breivega, Kjersti Maria Rongen; Selås, Magnhild (2024). Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. ISBN: 978-82-340-1315-7. Det Norske Samlaget. s 300.
  • Selås, Magnhild; Skattør, Tone Helene (2023). Leik i norskfaget. ISBN: 9788245040203. Fagbokforlaget. s 188.
  • Breivega, Kjersti Maria Rongen; Selås, Magnhild (2019). Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Ebok i Alltekst. ISBN: 9788252199505. Det Norske Samlaget. s 260.
  • Breivega, Kjersti Maria Rongen; Selås, Magnhild (2018). Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. ISBN: 978-82-521-9567-5. Samlaget. s 260.
  • Selås, Magnhild; Gujord, Ann-Kristin Helland (2017). Språkmøte i barnehagen. ISBN: 9788245020823. Fagbokforlaget. s 221.
  • Selås, Magnhild (2024). Språkeksperter reagerer: - Dette vil skape større avstand til andre land.
  • Selås, Magnhild (2024). Språkfolk tar til motmæle mot at fremmedspråk kan bli skviset ut av skolen.
  • Selås, Magnhild; Skattør, Tone Helene (2024). Korleis kan barnehagen arbeide med tidleg litterasitet-som-hending?.
  • Selås, Magnhild (2024). Språk og utdanning.
  • Selås, Magnhild (2024). Språkferdigheitar og Noonan syndrom.

Sist endret: 16.01.2024 19:01