Education
Master of technology, elektronics/computer science, NTH, Trondheim and CTH, Göteborg.
Matemathics bachelor, Agder University College, Kristiansand.
University Pedagogy, University of Agder, Kristiansand.
Supervision Pedagogy, University of Agder, Kristiansand.
French undergraduate study, University of Agder, Kristiansand.
Work Experience
1987-2001: Software development in Telenor.
2001-2002: IT consultant, Sigma Proventus.
2002-d.d: Teaching and ICT support at UiA
MA-924, Algebra, tallteori og geometri II
MA-925, Funksjoner, statistikk og sannsynlighet II
INF119, Programmering med anvendelser i matematikk
Knowledge transfer in Mathematics.
Use of ICT in mathematics education.
MA-115/MA-138: Matematikk med anvendelse i økonomi.
MA-152: Matematikk 1 - Modul 1. (Generelle, grunnleggende emner.)
MA-153: Matematikk 1 - Modul 2. (Sannsynlighetsregning, statistikk og geometri.)
MA-161: Tall og algebra.
MA-162: Funksjoner.
MA-924: Algebra, tallteori og geometri II
MA-925: Funksjoner, statistikk og sannsynlighet II
INF103: Standard programvare i undervisningen.
INF104: Teknologi, Internett og Kommunikasjon.
INF105: IKT i undervisning.
INF106: Verktøy for multimedia og webdesign.
INF107: Elektroniske læremidler - programdesign og utvikling.
INF108: Lokale nettverk og datakommunikasjon.
INF115: Sosiale nettsamfunn og Web 2.0.
INF116: Multimedia i presentasjon og dokumentasjon.
INF117: Interaktive læringsressurser.
INF118/INF119: Programmering med anvendelser i økonomi og realfag.
Brodahl, C. and Hansen, N. K. (2013). Education Students’ Use of Collaborative Writing Tools in Collectively Reflective Essay Papers. Journal of Information Technology Education 2014, volume 13(1) s. 91-120.
Hansen N K and Mitchell J R. An interdisciplinary school project using a Nintendo Wii controller for measuring car speed. Physics Education 2013, volume 48 (2) s. 184-189.
Brodahl, C., Hadjerrouit, S., & Hansen, N. K. (2011). Collaborative Writing with Web 2.0 Technologies: Education Students' Perceptions. Journal of Information Technology Education 2011, volume 10 s. IIP73-IIP103.
Sist endret: 27.10.2023 11:10