Selected publications: Birkeland, N.R., Drange, E-M. Tønnessen, E.S. Digital Colllaboration inside and outside educational systems, E-Learning and Digital Media March 2015 12: 226-241.Werler, T., Cameron, L., Birkeland, N.R.(ed) (2012) "When Edication Meets the Care Paradigm", Waxmann.Birkeland, N.R. (2010). Hva kartet kan fortelle. In M. Engebretsen (Ed.) Skrift, bilde og lyd. Analyse av sammensatte tekster”. Kristiansand: Høgskoleforlaget i 2010. Birkeland, N.R. (2010). Analogi: Perpsektiver på Klafkis didaktikk. In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.), Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning. Oslo: Cappelen Damm. Langfeldt, G., & Birkeland, N.R. (2010). Pisa i lys av styringsteori. In E. Elstad & K. Sivesind (Eds.), PISA – sannheten om skolen? Oslo: Universitetsforlaget. Birkeland, N.R. (2008). Ansvarlig, jeg? Nye redskaper i utformingen av norsk skolepolitikk. In G. Langfeldt, E. Elstad, S. Hopmann (Eds.), Ansvarlighet i skolen. Politiske spørsmål og pedagogiske svar. Oslo: Cappelen akademisk forlag. Birkeland, N.R. (2005). Kunnskap og politikk i Bologna-prosessens Europa. In Skriftserien / Høgskolen i Agder: 122. Kristiansand: Høgskolen i Agder. Birkeland, N.R., Hansen, A., & Simonsen, B. (2004). Barn, fag, verden og fremtiden – et blikk på den norske lærerutdanningen. [Electronic version] Agora - tidsskrift for forskning, udvikling og idéudveksling i professioner, 4/2004, 20-27. Birkeland, N. R. (2001). Den todimesjonale teksten. Et prosessuelt perspektiv på bruk av hypermediell skriveteknologi. Hovedoppgave nordisk, Høgskolen i Agder. Birkeland, N.R. (1999). Ideelle organisasjoners bruk av offentlig informasjon på nettet. In Forvaltningsinformatisk notatserie 1/1999, Universitetet i Oslo.
Sist endret: 24.10.2018 09:10