Engasjer deg som Nettredaktør i Studentavisen!

Søknadsfrist: 24. november!

Med kontor ved UiA i Kristiansand og et redusert arbeidsomfang (beregnet 25% stilling) er dette en jobb som passer seg svært bra ved siden av studiene! Som nettredaktør i Unikum har du en sentral rolle i avisens drift. Du har ansvar for at nettavisen og Unikums sosiale medier drives forsvarlig. Du tar selvstendige avgjørelser rundt publisering og utvikling av digitalt innhold, og følger opp og oppmuntrer frivillige som ønsker å bistå med innholdsproduksjon. Du kan lese om tidligere nettredaktører sin erfaring lengre ned i utlysningen.

- Nettredaktørs kontrakt varer i 12 måneder og kan kun bli fornyet ett år av gangen. Kontrakten varer fra 1. januar 2025 til 31. desember 2025.

- Denne stillingen gjør deg attraktiv i forhold til fremtidige karrieremuligheter. Mange av våre ansatte har fått jobber som følge av erfaring hos Unikum.

- Vi overlapper ved ansettelse slik at ny nettredaktør får nødvendig opplæring og oppfølging. Noen dager med overlapp i desember må derfor regnes med.

Arbeidsoppgaver:

• Ansvaret for at avisen overholder PFUs presseetiske regler: https://presse.no/pfu/etiske-regler/
  • Jevnlig oppdatere og produsere innhold til vår nettside, dette innebærer planlegging av innlegg på Facebook, Instagram og nettsiden.
  • Produsere innhold til sosiale medier. Dette kan gjøres sammen med et team, og man må kunne delegere oppgaver til de frivillige.
  • Produsere innhold til skjermer på universitetet.
  • Skrive nyhetssaker og annet kommentarstoff til avisen.
  • Engasjere og rekruttere nye studenter til å bidra i avisen.
  • Ha tett kontakt med ansvarlig redaktør, grafisk ansvarlig og ikke minst avisens frivillige.
  • Holde kontoret ryddig, og ta vare på våre kamera, mac maskiner og annet.
  • Delta på stands og andre arrangementer for Studentavisen Unikum.
  • Delta på redaksjonsmøter og lede redaksjonsmøtene i tilfeller der ansvarlig redaktør ikke kan stille selv.
  • Følge med på nettredaktør sin e-mail og opplyse om pressemeldinger og andre interessante saker dersom mulig.

Kvalifikasjoner:

• Du må være student i Agder.
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper er et krav, da stillingen innebærer arbeid med tekst på begge språk.
  • Bakgrunn i kommunikasjon og mediefag er en fordel, men ikke et krav.
  • Kjennskap til adobe creative cloud program, spesielt InDesign og Photoshop er en fordel, men ikke et krav. Kjennskap til andre redigeringsverktøy på mobil slik som Canva kan være fordel, men ikke et krav.
  • Kjennskap til bruk av speilreflekskamera er en fordel, men ikke et krav.

Personlige egenskaper:

• Kan engasjere frivillige skribenter og annet til avisen.
  • Gode skriveferdigheter og god formidlingsevne.
  • Har nyhetsteft og interesse for aktualiteter.
  • Kunne ta på seg ansvar og samtidig være flink til å delegere oppgaver.
  • Å kunne strukturere og planlegge jobben etter hverdagen.

Vi tilbyr:

• Månedlig honorar på 4000,-
  • Verdifull ledererfaring
  • Utvidet nettverk i studentmiljøet
  • Kontorlokaler ved UiA
  • Referanser til CV
  • Sosialt og givende arbeidsmiljø med mange nye bekjentskap

Legg ved CV og søknadsbrev på e-post til dagligleder@unikumnett.no.

Eventuelle spørsmål om vervet rettes til daglig leder i Unikum.

Stilling

Stillingstittel: Nettredaktør
Publisert: 2024-10-18
Type stilling: Midlertidig stilling
Frist: 2024-11-24
Oppstart: 2025-01-01
Stillingsprosent: 25%

• Administrasjon og ledelse
  • Datateknologi
  • Medie- og kommunikasjonsfag
  • Samfunnsfag
  • Språk og litteratur

• Agder

Ina Frøhne

Daglig leder
Studentavisen Unikum

Studentavisen Unikum er en avis drevet av og for studenter i Agder, med en målgruppe på over 13.000 studenter. Vi produserer alt fra journalistikk til kommentarstoff og annen underholdning i vår papiravis, krydret med bilder og kreative design. Innholdet i vår papiravis er også å finne i nettavisen vår. I tillegg har vi en egen avdeling for podcast der studenter fritt kan produsere sine egne show. Innholdet vi produserer legges ofte ut på våre sosiale medier.

Selv om avisen mest er rettet inn mot UiA, ønsker vi også å dekke følgende institusjoner: Ansgar Teologiske Høgskole, Folkeuniversitetet Sørlandet, NLA Mediehøgskolen Gimlekollen, Noroff Kristiansand, Fagskolen i Kristiansand, og Sørlandets Fagskole.

Avisen er en studentaktivitet tilhørende UiA og er derfor en sosial arena hvor alle studenter kan delta. Vi har 7-10 faste verv og mellom 20-45 frivillige som deltar i redaksjonen.

Åpne nettsted